ارور یخچال الکترواستیل ، از مشکلاتی ست که برای یخچال فریزرهای الکترواستیل که مجهز به نمایشگر هستند اتفاق می افتد و ممکن است گاهی همراه با چشمک زدن یخچال یا بوق زدن یخچال باشد.

یخچال فریزرهای جدید، مجهز به سیستم عیب یابی خودکار هستند که می تواند در صورت بروز مشکل، آن را تشخیص داده و به کاربر اطلاع دهند. البته این تشخیص در برخی مواقع با خطا همراه است یا ارور نمایش داده شده به صورت دقیق قطعه معیوب را مشخص نمی کند، اما با این حال به کاربر و تکنسین تعمیرات در تشخیص مشکل کمک بسیاری می کند.

ارور یخچال الکترواستیل وقتی نمایش داده می شود که مشکلی در کارکرد یخچال به وجود آمده باشد که باید برطرف شود. این مشکلات ممکن است شامل مشکلات سیستم برفک زدایی، مشکلات در کارکرد فن ها یا خرابی برد الکترونیکی یخچال فریزر الکترواستیل شما باشد که باعث می شود یخچال شما کارکرد درست و در نتیجه سرمای خود را از دست دهد.

صحت مطالب این نوشته توسط تکنسین متخصص تایید شده است.

در این مقاله از فیکسی قصد داریم به بررسی تمای کدهای خطا یا ارور یخچال الکترواستیل پرداخته و علت هر یک را شرح دهیم. برخی از این ارورها نشانه مشکل جدی نبوده و نیاز به حضور کارشناس ندارند. این دسته از ارورها را می توانید به سادگی رفع کنید. اما بیشتر ارورهای یخچال الکترواستیل، برای رفع، نیاز به حضور کارشناس متخصص دارند.

در این پادکست، به بررسی ارورها و روش رفع آن ها پرداخته ایم که اگر زمان کافی برای خواندن مقاله را ندارید می تواند برای شما مفید باشد.

ارور یخچال الکترواستیل

ارور یخچال الکترواستیل روی صفحه نمایش آن به صورت حروف و اعداد انگلیسی مشخص می‌شود که هر کدام از این خطاها معنای خاصی دارند و هر کدام به ایراد در بخش خاصی از یخچال فریزر اشاره دارد.

هدف از ایجاد این سیستم آگاهی به کاربر برای وجود مشکل در یخچال فریزر و کمک به تکنسین تعمیرات برای پیدا کردن سریع‌تر مشکل است تا بتواند با دقت و سرعت بیشتری مشکل را رفع کند.

البته برخی از این خطاها نشانه مشکل جدی در یخچال نیست و کاربر می تواند با آگاهی از مشکل و طریقه رفع آن، مشکل را برطرف کند. اما در بیشتر موارد، ارور یخچال الکترواستیل نشانه مشکل جدی ست که برای تشخیص دقیق قطعه معیوب و رفع مشکل، نیاز به بررسی توسط تکنسین متخصص دارد.

ارور
معنی ارور
رفع ارور
E1
زمانی که سنسور دمای یخچال خراب یا قطع می‌شود
سنسور باید چک شود در بیشتر مواقع باید سیم ها را تعویض و یا خود سنسور را عوض کنید.
E2
زمانی که سنسور دمای فریزر خراب یا قطع می‌شود
سنسور باید چک شود در بیشتر مواقع باید سیم ها را تعویض و یا خود سنسور را عوض کنید.
E3
بروز این خطا و ارور نشان‌دهنده این است که سنسور او اپراتور دچار مشکل شده است.
احتمال دارد مدار برد الکترونیک دستگاه خراب‌شده باشد و یا اینکه المنت خراب‌شده و یا ترموفیوز خراب‌ باشد. باید هریک از عوامل بررسی گردد.
E4
قطعی یا خرابی سنسور اوپراتور
ایراد در سنسور محیط
E5
مشکل در سیستم گاز یا موتوری
این ارور مربوط به ایراد سیستم تبرید می‌باشد.
E6
مشکل در کانال هوا یا یخ زدگی اوپراتور یا سیستم گاز یا دمپر
این ارور مربوط به ایراد گرمای بیش از ۱۵ درجه در یخچال می باشد
E7
مشکل در دمپر یا شکستگی کانال هوا
دمای پایینتر از 4 درجه یخچال
E8
مشکل ارتباط برد الکترونیکی با صفحه نمایش
ایراد در ارتباط بین برد اصلی و برد صفحه نمایش
E9
سوختن المنت حرارتی دیفراست (برای برفک زدایی استفاده می‌شود)
این خطا مربوط به ایراد برفک زدایی می باشد.
E10
این ارور نشان‌دهنده مشکل در فن اواپراتور است . این مشکل می‌تواند در اثر نبود سرمای او اپراتور باشد و همچنین ممکن است برد نیز خراب‌ شده باشد.
برای رفع ارور حتما باید یک تکنسین به کمک شما بیاید.
E11
از کار افتادن فن کندانسور
برای رفع ارور حتما باید یک تکنسین به کمک شما بیاید. تعریف این ارور مربوط به ایراد فن کندانسور می باشد.
E12
اشکال در کابل دیتا و یا خرابی مدار برد یخچال که باعث بروز اشکال در ارتباط بین برد اصلی و برد پنل دیسپلی می‌شود
کد ارور E12 یخچال الکترواستیل مربوط به اشکال در کابل دیتا و یا خرابی مدار برد یخچال است که باعث اشکال در ارتباط بین برد اصلی و برد پنل دیسپلی یخچال می شود و برای رفع ارور باید این موارد به دقت مورد بررسی قرار بگیرند.
ER
ایراد مدار برد اصلی
در مورد این خطا حتما باید از مشاورین و تکنسین های حرفه ای کمک بگیرید.
F0
معیوب شدن فن اواپتور
خرابی یا سوختگی فن، می تواند دلایل بروز این ارور باشد که برای رفع آن باید توسط کارشناس متخصص مورد بررسی قرار گیرد.
F1
ایراد در فن کندانسور
خرابی فن، قطعی اتصالات و یا خرابی مدار برد از جمله دلایل بروز این خطا هستند که برای رفع آن باید به دقت بررسی و توسط فرد حرفه ای رفع شوند.
F3
کارکرد المنت
به دلیل کارکرد المنت بیش از 85 دقیقه است. اگر این مشکل پیش بیاید چراغ HIGH یخچال هم چشمک می زند. برای رفع ارور F3 الکترواستیل باید المنت و سیم کشی‌های به دقت بررسی و اشکال زدایی شوند. بهتر است که تکنسین سلامت مدار برد کنترل یخچال را هم مورد بررسی قرار دهد.
R1
مشکل در سنسور یخچال
ارور R1 الکترواستیل مربوط به وجود مشکلی در قسمت سنسور یخچال و یا ممکن است خرابی در مدار برد کنترل یخچال باشد در این حالت معمولا چراغ MID هم چشمک می زند. بهتر است با مشاورین رایگان تماس بگیرید تا مشکل شما را حل نمایند.
C1
سنسور برفک زدایی
زمانی که سنسور برفک زدایی 5 درجه باشد ارور C1 بوجود می‌آید و چراغ QUICK شروع به چشمک زدن می کند. حتی این امکان وجود دارد که این ارور به دلیل خرابی برد یخچال شما نیز باشد؛ بهتر است با مشاورین رایگان تماس بگیرید تا مشکل شما را حل نمایند.
D1
سنسور برفک زدایی مشکل دارد یا اتصال کوتاه رخ داده
بهتر است در ابتدا اتصالات سنسور زدا را بررسی کنید و در صورت نیاز قطعه سنسور را تعویض کنید اگر تخصص ندارید بهتر است برای رفع این مشکل بهتر از مشاورین کمک بگیرید

رفع ارور یخچال الکترواستیل

رفع ارور یخچال الکترواستیل در برخی موارد ساده بوده و به راحتی توسط کاربر قابل رفع است اما در بیشتر مواقع نیاز به حضور کارشناس دارد.

عیب یابی یخچال فریزر اگر به درستی انجام شود از خسارات جبران ناپذیر یا استهلاک قطعات جلوگیری می‌کند. برای رفع ارور یخچال الکترواستیل باید با آن‌ها و حتی با قسمت‌های مختلف یخچال فریزر الکترواستیل آشنایی داشته باشید. برای مثال برای رفع ارور e5 در یخچال الکترواستیل کاملا منطقی است که باید بدانیم این ارور چه معنایی دارد. خطاها به صورت کد نشان داده می‌شوند. در ادامه در خصوص هر کدام توضیحی ارائه می‌دهیم.

خطاهایی که برای شما در این محتوا عنوان می‌کنیم مربوط به مدل‌های مختلف یخچال الکترواستیل است. چه ارور یخچال الکترواستیل es34 باشد چه هر مدل دیگری.

مشاوره تخصصی

از بهترین متخصصان مشاوره بگیرید

علامت برف روی یخچال الکترواستیل

علامت برف روی نمایشگر یخچال الکترواستیل نشان دهنده تولید سرمای سریع یا اصطلاحا power freeze می‌باشد. power freeze به معنی آن است که یخچال فریزر در قسمت فریزر سرمای مداوم تولید می کند تا مواد و وسایلی که به تازگی درون یخچال یا فریزر قرار داده شده زودتر از حالت معمولی سرد و یا منجمد شود.

پس از سرد شدن یا انجماد موادی که درون یخچال فریزر قرار داده شده میتوانید دکمه را یکبار دیگر فشار دهید تا قابلیت سرمای سریع خاموش شود و یخچال فریزر به حالت عادی خود برگردد.

البته علامت برف روی نمایشگر یخچال الکترواستیل در برخی موارد نشانه روشن شدن سیستم برفک زدایی و شروع فرآیند برفک زدایی یخچال الکترواستیل است که ناشی از کارکرد عادی یخچال بوده و نشانه وجود مشکل نیست.

ارور یخچال فریزر الکترواستیل 0E

این کد نشان دهنده ایراد در فن اواپراتور است. با تعویض فن و چک کردن مدار برد این مشکل حل می‌شود.

با مطالعه مقاله اگر فن یخچال کار نکند می توانید با علائم و نشانه های خرابی فن یخچال آشنا شوید.

ارور یخچال الکترواستیل E1

این خطا مربوط به سنسور یخچال است. در واقع خرابی یا قطعی سنسور را نشان می‌دهد. اگر سنسور مشکلی نداشت در این مواقع باید مدار برد کنترل دستگاه را چک کرد.

ارور E2 یخچال الکترواستیل

این خطا مربوط به سنسور فریزر است. خرابی یا قطعی فریزر را نشان می‌دهد. در نتیجه مدار برد کنترل دستگاه باید تعمیر شود.

ارور یخچال الکترواستیل E3

این ارور نشان دهنده مشکل در سنسور اواپراتور است. خرابی این قطعه باعث ایجاد ایراد در ترمودیسک و المنت می‌شود. پس باید مدار برد، المنت و ترموفیوز را چک کرد.

مقاله تکمیلی:  انواع سنسور یخچال و 5 علامت خرابی حسگر و نحوه تعویض آن

خطای یخچال الکترواستیل E4

این خطا و ارور مربوط به سنسور محیط است و نشان دهنده مشکل در یکی از قطعات المنت، ترموفیوز و یا مدار برد الکترونیک است و نیاز به بررسی و تعمیر دارد.

ارور یخچال الکترواستیل E5

ارور e5 یخچال الکترواستیل مربوط به اختلال در سیستم سرمادهی یخچال می‌شود. دلیل این اختلال مربوط به مشکلات کمپرسور، المنت و ترموفیوز است.

این خطا زمانی رخ می‌دهد که سیستم تبرید دستگاه دچار مشکل شده است. سیستم تبرید همان فرآیند سردسازی یخچال فریزر است. حالا باید ببینیم چه زمانی کارکرد این سیستم مختل می‌شود؟

اختلال در عملکرد کمپرسور، ایراد در المنت، خراب شدن ترموفیوز، ایراد در سنسور اواپراتور و یا مدار برد دلایلی برای بروز این ارور است.

برای رفع ارور e5 یخچال الکترواستیل چک کردن را به شکل زیر پیش ببرید:

  1. سیستم سرمادهی را کامل بررسی کنید.
  2. ابتدا المنت را چک کنید. قطعات ترمودیسک و ترموفیوز باید بررسی شود.
  3. سنسور اواپراتور چک شود.
  4. در مرحله آخر سراغ چک کردن مدار برد الکترونیکی بروید.

ارور e6 یخچال الکترواستیل

زمانی که دما بیش از اندازه زیاد شده باشد این کد نشان داده می‌شود. ارور E6 نشان دهنده دمای بالای 15 درجه است. زمانی دما اینقد بالا می‌رود که:

  • اواپراتور یخ زده باشد.
  • مشکلی در دمپر کانال هوا ایجاد شده باشد.

دمپر تجهیزی است که باد خنک را از سمت فریزر به سمت یخچال هدایت و کنترل می‌کند. این وسیله سنسور دارد ممکن است این سنسور خراب شده باشد. البته برخی دیگر از دمپرها مکانیکی هستند که باید درجه آن‌ها را تنظیم کرد و روی حداقل قرار داد.

پس به صورت کلی قسمت‌هایی که مربوط به گاز موتور، دمپر کانال هوا و اواپراتور باید به صورت دقیق چک شود. اگر مشکل حل نشد باید قطعه مربوطه تعمیر یا تعویض شود.

در ادامه در مورد بقیه خطاها، قطعات مربوطه و نحوه رفع ارور صحبت می‌کنیم.

ارور er6 یخچال الکترواستیل ‌زمانی رخ می‌دهد که دمای یخچال بیشتر از 15 درجه باشد. این ایراد به دلیل وجود مشکل در گاز یا دمپر کانال هوا یا یخ زدگی اواپراتور به وجود می‌آید.

ارور E7 یخچال

زمانی که سرمای یخچال کمتر از 4 درجه باشد این خطا نمایان می‌شود. در این هنگام باید دمپر و کانال هوا را چک کرد.

ارور E8 یخچال فریزر

زمانی که مدار برد دچار مشکل می‌شود این خطا رخ می‌دهد.

ارور یخچال فریزر الکترواستیل E9

این کد به مشکل برفک‌زدایی اشاره می‌کند. دلیل را در المنت، سنسور اواپراتور و در نهایت مدار برد جستجو کنید.

ارور یخچال الکترواستیل E10

این خطا اشکال در فن اواپراتور را نشان می‌دهد. در واقع مشکل از فن یا خود اواپراتور و نبود سرما است. در نهایت چک کردن مدار برد نیز می‌تواند در عیب یابی موثر باشد.

ارور یخچال فریزر الکترواستیل E11

زمانی که در فن کندانسور مشکلی پیش می‌آید این خطا رخ می‌دهد که در اثر خرابی مدار برد است.

ارور E12 یخچال فریزر الکترواستیل

این خطا نشان می‌دهد ارتباط بین برد اصلی و صفحه نمایش دچار مشکل شده است.

ارور F0 یخچال فریزر

فن اواپراتور دچار مشکل شده است و باید موارد مربوط به این مشکل را حل کرد.

ارور F1 یخچال فریزر الکترواستیل

دلیل بروز این خطا مشکل در فن کندانسور است.

ارور F3 یخچال الکترواستیل

زمانی که المنت بیشتر از 85 دقیقه کار می‌کند این خطا نشان داده می‌شود. در این مواقع باید هیتر و مدار برد را بررسی کرد.

ارور ER یخچال الکترواستیل

این ارور مربوط به برد اصلی است و باید چک شود.

ارور R1 یخچال الکترواستیل

ایراد در سنسور یخچال با این کد نشان داده می‌شود. در این هنگام چراغ MID چشمک می‌زند. این ارور می‌تواند مربوط به خرابی مدار برد باشد.
ارور R1 الکترواستیل مربوط به وجود مشکلی در قسمت سنسور یخچال و یا ممکن است خرابی در مدار برد کنترل یخچال باشد در این حالت معمولا چراغ MID هم چشمک می زند. بهتر است با مشاورین رایگان تماس بگیرید تا مشکل شما را حل نمایند.

ارور یخچال الکترواستیل C1

زمانی که سنسور برفک‌زدایی 5 درجه باشد این کد خطا نشان داده می‌شود. میزان اهم را باید بررسی کرد.
زمانی که سنسور برفک زدایی 5 درجه باشد ارور C1 بوجود می‌آید و چراغ QUICK شروع به چشمک زدن می کند. حتی این امکان وجود دارد که این ارور به دلیل خرابی برد یخچال شما نیز باشد؛ بهتر است با مشاورین رایگان تماس بگیرید تا مشکل شما را حل نمایند.

ارور یخچال فریزر الکترواستیل D1

این کد ایراد در سیستم برفک‌زدایی را نشان می‌دهد. بهتر است در ابتدا اتصالات سنسور زدا را بررسی کنید و در صورت نیاز قطعه سنسور را تعویض کنید اگر تخصص ندارید بهتر است برای رفع این مشکل بهتر از مشاورین کمک بگیرید

ارور یخچال الکترواستیل 1E

مشکل از فن کندانسور است. تعویض فن و چک کردن مدار برد مشکل را حل می‌کند.

ارور 2E یخچال فریزر

مشکلات مربوط به کابل دیتا و مدار برد را نشان می‌شود. در واقع ارتباط بین برد اصلی و صفحه نمایش دچار اختلال شده است.

رفع خطای یخچال الکترواستیل با تیم فیکسی

هنگام ایجاد هر کدام از خطاها، ابتدا آن‌ها را چک کنید. با توجه به توضیحات داده شده دقت کنید مشکل از کدام از قسمت است. اگر با استفاده از نکات گفته شده مشکل حل شد که نیازی به حضور کارشناس نیست. در غیر این صورت با شماره تماس موجود در سایت فیکسی تماس بگیرید.

در صورت نیاز تکنسین مربوطه در محل حاضر می‌شود و مشکل را رفع می‌کند.

ارور یخچال الکترواستیل

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم ارورهای یخچال الکترواستیل را بررسی کنیم و نحوه برطرف کردن آن‌ها را بگوییم. در صورتی که این خطاها را نتوانستید رفع کنید حتما با تکنسین مربوطه تماس بگیرید و از او کمک بخواهید. تیم حرفه‌ای فیکسی با حضور متخصصان خبره در زمینه تعمیر یخچال در کرج و تهران آماده ارائه خدمات به شما است.

4.6/5 - (13 امتیاز)

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید

33 پاسخ

  1. سلام روز شما بخیر خیلی ممنون از مقاله خیلی خوبتون تقریبا تمام ارور هارو گفته بودیم بازم ممنون از شما و سایت خوبتون

  2. با سلام
    یخچال فریزر ما رو صفحه نمایش E6نشون میده من نمی دونم چطوری کانال هوا یا بقیه چیزهایی که گفته بودین رو چک کنم مدلES27 لطفاً راهنمایی کنید

  3. سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان ، عرضم خدمتتون این بود که یخچال الکترو استیل ارور E9 میده ، راه حلی دارید برای برطرف کردنش ؟

    1. سلام دوست عزیز. ارور E9 تو یخچال های الکترواستیل مربوط به مشکل در سیستم برفک زدایی یخچال هست. سنسور دیفراست، ترمودیسک، ترموفیوز، المنت و در نهایت بورد دستگاه باید بررسی و قطعه معیوب تعویض بشه.

    2. سلام، لطفا در مورد ارور ۱E راهنمایی بیشتری کنید، چون ما حدود یک ماه مسافرت بودیم،وقتی برگشتیم خونه دیدیم یخچال داره این ارور را میده، یخچال الکترواستیل داریم.

      1. سلام دوست عزیز؛
        ارور E1 یخچال الکترواستیل مربوط به فن کندانسور یا فن پشت یخچال شماست. در پشت یخچال شما در کنار موتور و کندانسور، یک فن قرار داده شده که باعث خنک شدن کندانسور می شود. اگر این فن به درستی کار نکند، کندانسور گرم شده و سرماسازی یخچال شما مختل می شود. از نشانه های خرابی فن کندانسور، گرم شدن یخچال و بدنه آن است. در صورت خرابی باید فن کندانسور تعویض شود.

    1. سلام خسته نباشید
      دلیل ارور E11چیه آیا راه حلی واسه برطرف کردنش هست خودمان انجام بدهیم
      باتشکر

      1. سلام دوست عزیز؛
        ارور E11 مربوط به خرابی فن کندانسور یا فن پشت یخچال هست. فنی که خارج یخچال و بالای موتور قرار دارد. نشانه های خرابی این فن گرم شدن بدنه بیرونی یخچال و کمی هم بالا رفتن دمای یخچالتون هست. البته ممکنه که فن سالم باشد و خرابی مربوط به برد یخچال باشد که دستور روشن شدن فن را صادر نمی کند.
        یخچال رو ریست کنید یا به مدت 10 دقیقه از برق بکشید. اگر ارور برطرف نشد، چون عیب یابی دقیق یخچال بسیار مهم و تعمیر آن یک کار تخصصی ست، پیشنهاد می کنیم از یک متخصص کمک بگیرید.

      2. سلام خداقوت ارور 80 مربوط به کدوم قسمت میشه بالای این عدد هم ۱ رو نشون میده ممنون میشم کمک کنید

        1. سلام دوست عزیز؛
          این ارور جزو ارورهای یخچال فریزر الکترواستیل نیست. احتمالا اختلالی در برد اصلی وجود داره. اگر اطلاعات کامل تری مثل سرماسازی یا کارکرد کمپرسور رو داشته باشیم بهتر می تونیم راهنماییتون کنیم.

  4. سلام واقعا دمتون گرم، صدتا سایت رفتم هیچکدوم اطلاعات نداده بودن، زورشون میامد بگن فُلان ارور مال فُلان قطعه هستش، طرف فقط به چشم کاسبی نگاه میکنه، نوشته هرجای دنیا هستی فقط زنگ بزن به ما و ازما خدمات بگیر، یا شایدم طرف سواد کافی نداشت که اطلاعات بده، درهر صورت فقط شما هستین که هم واقعا اطلاعات دقیق و کامل دارید و هم بی منت به اشتراک گذاشتین، دمتون گرم خدا به کسب کارتون برکت بده

    1. سلام دوست عزیز؛
      هدف ما در فیکسی کمک به شماست به همین دلیل مقالات ما توسط کسانی نوشته میشن که علاوه بر مهارت نوشتن، آشنایی کامل با تعمیرات لوازم خانگی دارند.
      پیام شما باعث دلگرمی و افتخار ماست و از اینکه تونستیم کمکتون کنیم خوشحالیم.

    1. سلام دوست عزیز؛
      متاسفانه با توجه به منابع اطلاعاتی که ما در اختیار داریم، این کد جزو کدهای ارور یخچال الکترواستیل نیست. احتمال این وجود داره که کد E1 باشه و به خاطر مشکلات نمایشگر به این شکل دیده می شه.

  5. عرض سلام وخداقوت..خیلی مچکر بابت تلاش تیم عالیتون.‌مطالب درجه یک و واضح..راهنمایی وپاسخگویی تون هم بسیارخوب

  6. سلام ممنونم از توضیحات خوبتان لطفا درباره خطای cp وHE و Lp راهنمایی بفرمایید متشکر

  7. سلام یخچال فریزر الکترواستیل من ارور E5 را نشان میدهد به قسمت ارورها مراجعه کردم متوجه نشدم لطفا راهنمایی فرمایید متشکرم

    1. سلام دوست عزیز؛
      ارور E5 یخچال الکترواستیل نشان دهنده گرم شدن یخچال یا فریزر شماست. گرم شدن یخچال فریزر می تونه دلایل مختلفی مثل مشکل در سیستم برفک زدایی یا مشکلات گازی داشته باشه و این ارور دقیقا مشخص نمی کنه که مشکل در کدوم قطعه یا قسمت یخچال فریزر شماست. در این صورت برای بررسی و تشخیص مشکل باید از یک متخصص کمک بگیرید.

  8. سلام وقتتون بخیر ممنون از مقاله کاملتون
    یخچال ما ارور L1 میده! همش هم موقع ارور دادن صدای بوق کوتاه میده
    میتونین راهنمایی کنید که ارور چیه و چطوری صداشو قطع کنیم؟ ممنون از لطفتون

    1. سلام دوست عزیز؛
      متاسفانه این ارور در لیست ارورهای یخچال الکترواستیل وجود نداره. به دفترچه راهنمای یخچالتون مراجعه کنید. اگر اونجا هم این ارور وجود نداره احتمالا خطایی در برد یا نمایشگر یخچال وجود داره که ارور رو به درستی نشون نمی ده. اما در رابطه با صدای بوق، احتمالا این صدا به خاطر گرم شدن یخچال فریزر یا مشکل سنسور درب یخچال شماست که باید بررسی بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *