ریست یخچال ال جی از اقداماتی ست که کاربران یخچال فریزر های ال جی بعد از مشاهده مواردی مانند علائم و ارور یخچال ال جی، نوسانات دما، سرد نکردن یخچال و … اقدام به انجام آن می کنند.

یخچال‌ فریزر های ال جی به عنوان یکی از محبوب ‌ترین و معتبرترین برند های لوازم خانگی در بازار جهانی شناخته می‌ شوند. این دستگاه ‌ها به طراحی ‌های مدرن و فناوری ‌های پیشرفته شهرت دارند و به مصرف ‌کنندگان تجربه ‌ای بی ‌نظیر در حفظ و نگهداری مواد غذایی ارائه می ‌دهند. ال جی اهمیت بسیاری به بهره‌وری انرژی و نگهداری مواد غذایی می ‌دهد تا کمترین فساد را داشته باشند.

ال جی مدل‌ های مختلفی از یخچال‌ ها با ویژگی‌ ها و اندازه‌ های متنوع ارائه می ‌کند تا به نیازهای خانواده‌ ها و مصرف ‌کنندگان در سطوح مختلف پاسخ دهد. تکنولوژی ‌های هوش مصنوعی تا دستیار های صوتی  AI، ال جی تمام تلاش خود را برای ارائه یخچال‌ های هوشمند و عملکردی عالی به عنوان یک بخش اساسی از زندگی روزمره مصرف ‌کنندگان به کار می‌ گیرد.

با این حال ممکن است یخچال ال جی شما با مشکلاتی مواجه شود که راه حل آن، ریست یخچال ال جی باشد. اما ریست یخچال ال جی در چه مواردی کاربرد داشته و در چه مواردی کاربرد ندارد؟ چه مشکلاتی از یخچال ال جی را می توان با ریست یخچال ال جی برطرف کرد؟ آیا برای ریست یخچال ال جی دکمه ای وجود دارد؟ و باید چگونه یخچال ال جی را ریست کنیم؟

صحت مطالب این نوشته توسط تکنسین متخصص تایید شده است.

در این مقاله از فیکسی قصد داریم به تمامی این سوالات و سوالات مربوط به ریست یخچال ال جی پاسخ دهیم.

چه زمانی باید اقدام به ریست یخچال ال جی کنیم؟

ریست یخچال ال جی یک روش عالی برای رفع اشکالات نرم‌ افزاری و باگ‌ های کوچکی است که ممکن است باعث عملکرد غیر عادی یخچال ال جی شود. ریست کردن یخچال ال جی، تمامی تنظیمات را اصطلاحا به تنظیمات “کارخانه”  باز می گرداند، که اطلاعات ذخیره شده، تنظیمات، کد های خطا و مشکلات نرم ‌افزاری کوچک را برطرف خواهد کرد. ریست کردن یک روش متداول برای تمام دستگاه‌ های الکترونیکی خانگی با حسگر ها و مدارهای الکترونیکی است زیرا در طول زمان ممکن است خطا هایی در دستگاه ایجاد شود که با ریست کردن برطرف خواهند شد.

مواردی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد، مواردی هستند که در صورت به وجود آمدن، احتمال اینکه بتوانید آن ها را با ریست یخچال فریزر ال جی برطرف کنید، وجود دارد:

1.کدهای خطا یا ارور یخچال ال جی

اگر در صفحه کنترل یا نمایشگر یخچال ال جی کد های خطا یا ارور یخچال ال جی نمایش داده می ‌شود، می ‌توانید با ریست یخچال ال جی، آنها را حذف کنید. این یک روش خوب برای تشخیص علت مشکل و اینکه آیا اساسا مشکلی وجود دارد یا خیر، می باشد. اگر پس از ریست یخچال ال جی، کد ها دوباره ظاهر شوند، به احتمال زیاد یک مشکل جدی در یخچال وجود دارد که باعث ظاهر شدن مجدد کد ارور بر روی نمایشگر شده است. اگر کد ارور دوباره ظاهر نشود، احتمالاً دلیل آن یک خطای نرم ‌افزاری یا مشکل حسگر بوده است.

توجه داشته باشید بر اساس پیشنهاد ال جی اگر به دلیل بروز خطا یا ارور، قصد ریست یخچال فریزر ال جی خود را دارید، پیش از ریست کردن، از ارور نمایش داده شده عکس بگیرید تا در صورت حل نشدن مشکل و از بین رفتن ارور، تکنسین بتواند مشکل را تشخیص دهد.

اگر می خواهید بدانید کدام ارور های یخچال ال جی با ریست برطرف شده و کدام یک نشانه مشکل جدی در یخچال بوده و نیاز به بررسی کارشناس دارند، پیشنهاد می کنیم مقاله ارور یخچال ال جی اینورتر، را مطالعه کنید. ما در این مقاله به بررسی علل تمامی ارور های یخچال ال جی و روش برطرف کردن آن ها پرداخته ایم.

پس بخاطر داشته باشید که ریست یخچال ال جی نمی ‌تواند مشکلات سخت ‌افزاری یا مشکلات فیزیکی یخچال را برطرف کند. بهترین زمان برای انجام ریست یخچال ال جی، پس از رفع علت کد های خطا یا ارور های یخچال است.

2.تنظیمات نادرست یخچال

تنظیمات الکترونیکی روی صفحه نمایشگر، مانند تنظیمات دما، هنگام ریست یخچال ال جی ریست می ‌شوند. اگر بر روی نمایشگر، نوسانات دمایی مشاهده می کنید یا میخواهید به هر دلیلی، تنظیمات نمایشگر را به تنظیمات اصلی یا کارخانه بازگردانید، ریست کردن می تواند این کار را برایتان انجام دهد.

3.پس از قطع برق

برخی از مدل های یخچال فریزر ال جی پس از قطع برق نیاز به ریست کردن خواهند داشت. چرا که در این مدل ها، یخچال فریزر بعد از قطع برق هشدار هایی را بر روی نمایشگر نشان می دهد که باید با ریست کردن یخچال ال جی آن ها را برطرف کنید. همچنین ممکن است پس از قطع برق و وصل شدن مجدد آن، نمایشگر چشمک بزند که در این صورت باید از طریق ریست کردن یخچال، مشکل را برطرف کنید.

4.هنگامی که می خواهید یخچال ال جی خود را بفروشید

اگر قصد دارید یخچال ال جی خود را بفروشید، ریست یخچال ال جی یک ایده عالی است. این کار یخچال را به تنظیمات اصلی کارخانه باز می‌ گرداند و تمام داده‌ های ذخیره ‌شده را پاک می‌ کند. این مسئله به ویژه زمانی حیاتی است که مدل های یخچال ال جی جدیدتری دارید که اطلاعات ذخیره‌ شده، اطلاعات شخصی یا رمز عبور WiFi را نگهداری می‌ کند.

مشاوره تخصصی

از بهترین متخصصان مشاوره بگیرید

در چه مواردی ریست یخچال ال جی، مشکل را حل نمی کند؟

ریست یخچال ال جی، به رفع مشکلات کوچک ناشی از اختلالات عملکرد و باگ ‌های نرم ‌افزاری کمک می‌ کند و ممکن است بتواند کد های خطا را پاک ‌کند. اما مشکلات مرتبط با قطعات یخچال یا خرابی های جدی مانند سنسور معیوب یا نشتی گاز را حل نمی ‌کند. موارد زیر از جمله مشکلاتی هستند که با ریست کردن یخچال برطرف نخواهند شد. هرچند توصیه می کنیم در صورت بروز هر گونه مشکل در یخچال، پیش از هر چیز، اقدام به ریست کردن یخچال ال جی خود کنید.

1.مشکلات مکانیکی

اگر یخچال شما مشکلات مکانیکی مانند خرابی کمپرسور، فن معیوب یا نشتی گاز داشته باشد، ریست یخچال فریزر ال جی نمی‌ تواند به رفع مشکل کمک کند. در این صورت یخچال فریزر شما دمای خود را از دست داده و احتمالا دچار مشکلاتی در سرما سازی مناسب خواهد شد. همچنین ممکن است یخچال فریزر، توانایی ایجاد دمای یکنواخت در فضای یخچال یا فریزر را از بدهد که در این صورت، ریست یخچال فریزر ال جی به رفع مشکل کمک نخواهد کرد و باید برای رفع مشکل از یک متخصص کمک بگرید.

2.مشکلات الکترونیکی

مشکلات الکترونیکی یخچال معمولاً مربوط به مشکلاتی مانند قطعی مدار، مشکلات سیم کشی یا مشکلات بردی هستند که با ریست یخچال ال جی برطرف نمی شوند. مشکلات الکترونیکی علاوه بر تاثیر بر روی سرما سازی یخچال، ممکن است به صورت قطع ارتباط برد با نمایشگر، قطعی نمایشگر و کار نکردن دکمه های نمایشگر نشان دهند که در این صورت نیز، نمیتوان با ریست یخچال ال جی، مشکل را برطرف کرد.

دکمه ریست یخچال ال جی؛ آیا یخچال ال جی دکمه ریست دارد؟

خیر، در یخچال های ال جی، مانند بسیاری از یخچال فریزر های دیگر، به صورت مستقیم، دکمه ریست یخچال ال جی وجود ندارد و باید برای ریست کردن یخچال مراحل خاصی را طی کنید.

برای ریست یخچال ال جی دو روش اصلی وجود دارد که در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم.

ریست یخچال فریزر ال جی

ریست یخچال ال جی

ریست کردن یخچال سبب می شود تمامی تنظیمات به حالت اولیه یا اصطلاحا “کارخانه” برگشته و اگر ارور یا خطایی در کارکرد یخچال به وجود آمده است برطرف شود.

همانطور که گفته شد، به منظور ریست کردن یخچال ال جی، نمی توان از دکمه ریست یخچال ال جی استفاده کرد، چرا که چنین دکمه ای وجود ندارد. اما برای ریست یخچال ال جی دو روش وجود دارد که هر دو را می توان استفاده کرد و ما در ادامه به توضیح و آموزش هر دو روش می پردازیم:

1.ریست یخچال ال جی از طریق کشیدن یخچال از برق

خاموش کردن یخچال به منظور ریست شدن آن، بسیار رایج و البته بی خطر است و خود شرکت های تولید کننده نیز این روش را برای ریست کردن یخچال پیشنهاد می کنند.

ریست یخچال فریزر ال جی از طریق کشیدن یخچال از برق به خصوص زمانی کاربرد دارد که دکمه های روی نمایشگر کار نمی کنند و کاربر نمی تواند با استفاده از دکمه ها یخچال را ریست کند. البته که در این صورت ممکن است مشکلات الکترونیکی در یخچال وجود داشته باشد، اما احتمال اینکه بتوان با ریست یخچال فریزر مشکل را برطرف کرد، وجود دارد.

برای انجام این روش از ریست کردن یخچال ال جی، مراحل زیر را طی کنید:

  1. دو شاخه یخچال را از برق جدا کنید.
  2. برای مدت 10 دقیقه صبر کنید.
  3. یخچال را مجددا به برق متصل کرده و روشن کنید.
  4. پس از روشن شدن یخچال، در صورت لزوم، تنظیمات دما را به صورت دلخواه تغییر داده و تنظیم کنید.
  5. اگر ارور یا مشکل مورد نظر همچنان وجود داشت، یعنی ریست کردن مشکل را حل نکرده و باید برای تعمیر یخچال، از یک متخصص کمک بگیرید.

2.ریست یخچال ال جی به وسیله دکمه های نمایشگر

برای ریست یخچال ال جی از طریق فشردن دکمه های آن، باید مراحل زیر را به ترتیب سپری کنید.

البته توجه داشته باشید که نحوه ریست کردن یخچال ال جی در مدل های مختلف یخچال فریزر ال جی متفاوت بوده و با توجه به دکمه های مختلفی که در مدل های مختلف پنل یا نمایشگر ال جی وجود دارد، باید دکمه های متفاوتی را برای ریست یخچال فریزر ال جی فشار دهید.

در ادامه ما به آموزش ریست یخچال فریزر ال جی در رایج ترین مدل پنل آن می پردازیم:

  1. دو دکمه “Refrigerator” و “Ice plus” را بر روی نمایشگر یخچال ال جی خود پیدا کنید.
  2. این دو دکمه را به صورت همزمان فشار دهید. با فشردن دکمه ها نباید صدایی بشنوید. اگر پس از فشردن دکمه ها، صدایی شنیدید یا تغییری در نمایشگر مشاهده کردید، یعنی دکمه ها را به صورت همزمان فشار نداده اید. دکمه ها را رها کنید و مجدد امتحان کنید.
  3. فشردن همزمان دکمه ها را به مدت 5 الی 10 ثانیه ادامه دهید.
  4. در این مدت مشاهده خواهید کرد که نمایشگر چند بار چشمک می زند که نشانه ریست شدن یخچال شماست.
  5. پس از ریست یخچال فریزر ال جی، تنظیمات دلخواه مانند تنظیمات دما را مجددا انجام دهید.

اگر پس از ریست یخچال ال جی، ارور دوباره مشاهده شد یا مشکلات دیگر همچنان وجود داشت، باید از یک متخصص برای برطرف کردن مشکل، کمک بگیرید.

همچنین اگر بر روی نمایشگر یخچال ال جی خود، این دو دکمه را پیدا نکردید، برای ریست کردن یخچال از دکمه های زیر استفاده کنید:

  • فشردن دکمه Express و نگه داشتن آن تا زمانی که نمایشگر روشن و خاموش شده و ریست شود.
  • فشردن دکمه Reset Freeze و نگه داشتن آن تا زمانی که نمایشگر یخچال چشمک زده و سپس ریست شود.
  • فشردن همزمان دو دکمه Demo mode و Ice plus و طی کردن مراحلی که در بالا آموزش دادیم.

ریست یخچال ساید ال جی

نحوه ریست یخچال ساید ال جی تفاوتی با یخچال فریزر ال جی ندارد چرا که نمایشگر های یخچال فریزر های ال جی دارای دکمه ها و علائم مشابه به هم هستند.

می توان ریست یخچال ساید ال جی را به وسیله کشیدن یخچال ال جی از برق انجام داد و این روش کاملا بی خطر و ایمن است و مشکلی برای یخچال ایجاد نمی کند.

اما اگر قصد ریست یخچال ساید ال جی خود با استفاده از دکمه های نمایشگر را دارید، مانند ریست یخچال ال جی مراحل زیر را طی کنید:

  1. دکمه های “Refrigerator” و “Ice plus” را بر روی نمایشگر یخچال ال جی خود پیدا کنید.
  2. اگر این دو دکمه را بر روی نمایشگر نمی بینید به دنبال دو دکمه “Demo mode” و “Ice plus” باشید.
  3. پس از پیدا کردن این دو دکمه آن ها را به صورت همزمان فشار دهید. توجه کنی که فشار دادن همزمان دو دکمه برای ریست کردن بدون صدا خواهد بود و اگر صدایی شبیه به “بیپ” شنیدید به این معنی ست که دکمه ها را همزمان فشار نداده اید. در این صورت دکمه ها را رها کرده و مجددا امتحان کنید.
  4. فشردن دکمه ها را برای مدت حدود 10 ثانیه ادامه دهید.
  5. در صورت انجام صحیح مراحل، پس از این مدت زمان، نمایشگر یخچال دو الی 3 بار چشمک زده و پس از آن ریست خواهد شد.
  6. حال که تنظیمات به حالت کارخانه برگشته، نیاز است تا تنظیمات دلخواه خود مانند تنظیمات دما را بر روی یخچال اعمال کنید.

اگر دکمه های گفته شده را بر روی نمایشگر یخچال ال جی خود پیدا نکردید به دنبال دکمه های زیر باشید. دکمه های زیر به صورت جفتی نیستند و برای ریست کردن یخچال ال جی کافیست این دکمه ها را فشار داده و مراحل گفته شده در بالا را دنبال کنید.

  • دکمه Express بر روی نمایشگر یخچال ساید ال جی
  • دکمه Reset Freeze روی نمایشگر یخچال ساید ال جی

آیا ریست یخچال ال جی به وسیله کشیدن یخچال از برق به آن آسیب می زند؟

خیر، در صورتی که نمایشگر یخچال کار نمی کند یا به هر دلیل دیگری نمی خواهید از دکمه های نمایشگر برای ریست یخچال ال جی استفاده کنید، می توانید یخچال را به وسیله کشیدن آن از برق، ریست کنید و هیچ مشکلی برای یخچال به وجود نخواهد آمد.

حتی این روشی ست که توسط تولید کننده ها برای ریست یخچال فریزر ها توصیه می شود.

ریست فریزر ال جی

در یخچال فریزر ال جی، امکان ریست مستقل فریزر وجود ندارد و هیچ دکمه ریست مخصوصی نیز برای ریست فریزر ال جی به صورت مجزا وجود ندارد. هر دو فریزر و یخچال باید همزمان با انجام مراحل خاص ریست شوند. برای این کار، می توانید از دو روشی که قبلا اشاره کردیم استفاده کنید.

  1. یخچال را از برق بکشید یا مدار برق یخچال را قطع کنید > منتظر بمانید تا 30 ثانیه یخچال خاموش باشد > سپس برق یخچال را دوباره وصل کنید.
  2. همچنین، می‌ توانید فریزر ال جی را با فشار دادن و نگه داشتن دکمه ‌های “Refrigerator” و “Ice plus” به طور همزمان به مدت 5 ثانیه ریست کنید. پس از 5 ثانیه، صفحه کنترل شما باید چشمک بزند، که نشان دهنده ریست فریزر ال جی شما است.

ریست فریزر ال جی، چرخه تغذیه نرم ‌افزاری یخچال را ریست کرده و نرم ‌افزار آن را ریبوت می ‌کند که باعث رفع باگ ‌ها و مشکلات نرم ‌افزاری کوچک می ‌شود، بعضی از کد های خطا را پاک می‌ کند، اطلاعات شخصی ذخیره ‌شده را حذف می‌ کند و یخچال و فریزر را به تنظیمات اصلی کارخانه باز می‌ گرداند.

مشکلات رایج ریست یخچال ال جی

هرچند ریست کردن یخچال ال جی اغلب به سادگی و بدون مشکل انجام پذیر است، اما گاهی در هنگام فرآیند ریست یخچال ال جی خود با مشکلاتی مواجه خواهید شد که بهتر است بدانید در صورت بروز این مشکلات باید چه اقداماتی انجام دهید.

در ادامه به مشکلاتی می پردازیم که ممکن است در طی فرآیند ریست یخچال ال جی با آن ها مواجه شوید و روش مواجهه و رفع این مشکلات را شرح خواهیم داد:

1.کار نکردن دکمه های ریست یخچال ال جی

ممکن است با فشار دادن دکمه های گفته شده برای ریست یخچال ال جی با مشکل کار نکردن دکمه ها مواجه شوید. در این صورت احتمال وجود مشکل در پنل یا نمایشگر و یا برد نمایشگر وجود دارد.

در صورت بروز این مشکل، ابتدا مطمئن شوید پنل نمایشگر و دکمه های آن عاری از رطوبت باشند و یا با دست خیس اقدام به فشردن دکمه ها نمی کنید. اگر این مورد را بررسی کرده و دکمه ها همچنان کار نمی کنند، از طریق کشیدن یخچال از برق، که روش آن را در قسمت های قبلی شرح دادیم، یخچال ال جی خود را ریست کنید.

اگر مشکل همچنان وجود دارد، احتمالا پنل نمایشگر یا برد نمایشگر دچار مشکل شده و باید برای بررسی و رفع عیب با یک متخصص تماس بگیرید.

2.پس از ریست یخچال ال جی هیچ چیزی تغییر نمی کند

اگر دکمه های نمایشگر را تست کرده و  به نظر می رسد مشکلی در کارکرد دکمه های نمایشگر وجود ندارد اما با فشردن و نگه داشتن دکمه های ریست یخچال، اتفاق خاصی نمی افتد، احتمالا دکمه ها را به اندازه کافی نگه نداشته اید.

یک بار دیگر امتحان کنید و این بار تا ایجاد تغییر و چشمک زدن چند باره نمایشگر و سپس ریست شدن یخچال ال جی، انگشتان خود را از روی دکمه ها بر ندارید.

نتیجه گیری

ریست یخچال ال جی، آن را به تنظیمات اصلی کارخانه باز می ‌گرداند و باگ‌ ها و اشکالات کوچکی را که ممکن است باعث عدم پاسخگویی صفحه کنترل شوند، پاک می ‌کند.

در نظر داشته باشید که ریست یخچال ال جی، همچنین تنظیمات شخصی شما مانند داده‌ های ذخیره‌ شده، رمز ها، تنظیمات دما، تایمر ها، ساعت و رمز عبور WiFi را پاک خواهد کرد. برخی از یخچال ‌های مجهز به هوش مصنوعی مدرن ال جی از WiFi برای این استفاده می‌ کنند که به شما امکان می‌ دهد ویژگی ‌های کلیدی را با استفاده از اپلیکیشن LG ThinQ در گوشی هوشمند یا با دستورات صوتی ساده با Google Assistant یا Amazon Alexa کنترل کنید. پس از ریست یخچال ال جی، باید یخچال را دوباره به WiFi متصل کرده و هر گونه رمز عبور و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.

اگر همچنان در زمینه ریست یخچال ال جی یا هر مورد دیگری سوال یا ابهامی دارید می توانید آن را در زیر همین مقاله بپرسید تا متخصصین فیکسی در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

همچنین برای اخذ مشاوره رایگان تخصصی می توانید با ما در تماس بوده و یا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا متخصصین فیکسی با شما تماس بگیرند.

در صورت نیاز به مراجعه کارشناس نیز، نمایندگی تعمیرات یخچال ال جی به صورت 24 ساعته آماده رسیدگی به مشکلات شما و اعزام فوری کارشناس برای شما عزیزان است.

4.5/5 - (13 امتیاز)

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *